Biztosítás

Kovácséknál leég a garázs, Kovácsné bemegy a biztosítóhoz:
 - Leégett a garázsunk, amit 500 ezerre biztosítottak, kérem az 500 ezer forintot.
- Ez nem így működik, - feleli az ügyintéző - először is felbecsüljük a kárt, aztán felajánlunk önöknek egy másik épületet ugyanolyan értékben.
- Értem. - mondja az asszony. - Akkor viszont a szeretném megszüntetni az életbiztosítást, amit a férjemre kötöttem.

Jelek

Jelek, amik arra mutatnak, hogy talán nem a legbiztonságosabb légitársaságot választottad:

- Nem repülőjegyeket, hanem sorsjegyeket árusítanak a járataikra.
- A reptéren az összes utasbiztosító cég bezárta irodáját.
- Repülés előtt az utasoknak maguk közül kell pilótát választaniuk.
- Ha kabalából megcsókolod a repülőgép szárnyát, az visszacsókol.
- A jegyedért csak készpénzzel fizethetsz.
- A kapitány gyűjtést rendez az utasok között az üzemanyagért.
- Ahogy a pilóták a fedélzetre lépnek, a repülőgép elkezd remegni.
- A kapitány felszállás előtt azt kiabálja a földi személyzetnek: "Vigyétek már el az útból azokat a teheneket!"
- Ha megkérdezed a légikísérőt, milyen gyakran szoktak lezuhanni a gépeik, azt válaszolja: "Mindegyik csak egyszer."
- Nem vetítenek filmet, de nincs is rá szükséged, mert életed filmje pereg a szemed előtt.
- Látsz egy álarcos fickót pisztollyal a kezében aki a gépből KIFELÉ igyekszik.
- A repülőgép nemcsak mosdóval van felszerelve, hanem egy kápolnával is.

Biztosítási kérelem

Tisztelt Biztosítótársaság!

Ezt a levelet azért írom, mert szeretnék kérésüknek megfelelően bővebb információval szolgálni. A 233. sz. biztosítási kérelem, baleseti űrlap 8. szakaszában a baleset fő okaként azt jelöltem meg, hogy "megpróbáltam egyedül elvégezni a munkát." Levelükben arra mutattak rá, hogy részletesebb jelentésre van szükségük és én úgy hiszem, a következő beszámoló kielégíti kíváncsiságukat.
Szakmámat tekintve légkondicionáló- és fűtésszerelő vagyok. A baleset napján éppen egy hatemeletes ház tetején dolgoztam egyedül. Amikor befejeztem a munkát, megállapítottam, hogy maradt még vagy 220 kilogrammnyi szerszámom a tetőn. Ahelyett, hogy ezeket a szerszámokat tizenkét lépcsőfordulón keresztül kézben cipeltem volna le, úgy döntöttem, hogy egy hordóban fogom őket leereszteni a tetőről, kötél és csiga segítségével. Miután a földszinten rögzítettem a kötelet, felmentem a tetőre. Kilendítettem a hordót és bepakoltam a szerszámokat. Azután lementem a fölszintre, kioldottam a kötelet, és jó erősen tartottam, hogy a 220 kilónyi szerszám lassú leereszkedését biztosítsam. A baleseti jelentés 11. szakaszában láthatják, hogy testsúlyom 60 kg. Elképzelhetik a meglepetésemet, amikor hirtelen felröppentem a levegőbe és lélekjelenlétemet elvesztve elfelejtettem elengedni a kötelet. Szükségtelen említenem, hogy meglehetősen ijesztő ütemben repültem felfelé az épület fala mentén, neki-neki ütődve annak oldalához. A harmadik emelet magasságában találkoztam össze a lefelé zuhanó hordóval. Ez a magyarázata a repedt koponyámnak és a törött kulcscsontomnak. Csak kevéssé lassultam le, és így folytattam az egyre gyorsuló emelkedésemet és meg sem álltam addig, míg a jobb kezem ujjpercei öt centi mélyen bele nem fúródtak a csigába. Ez alkalommal szerencsére visszanyertem a lélekjelenlétemet és meg tudtam markolni a kötelet a fájdalom ellenére. Ezzel egyidőben a hordó nekicsapódott a földnek, aminek következtében kiesett az alja és a benne lévő szerszámok mind kiszóródtak. Így most már üres volt a hordó - és hadd emlékeztessem Önöket a 11. szakaszban megemlített testsúlyomra - elkezdtem nagy sebességgel lefelé zuhanni az épület fala mentén. A harmadik emelet közelében ismételten összetalálkoztam a hordóval, ami éppen felfelé tartott. Ez a magyarázata mindkét törött bokámnak és a hasadásoknak a lábszáraimon. Amikor nekicsapódtam a hordónak, eléggé lelassultam ahhoz, hogy csak három hátcsigolyám, két bordám törjön el, amikor a fölre érkezvén a szerszámokra estem. Sajnálattal jelentem, hogy amint ott feküdtem a földön nagy fájdalmak közepette, ismét elvesztettem a lélekjelenlétemet és elengedtem a kötelet. Ekkor a hordó hirtelen megindult egyenesen felém, egyre gyorsuló, szédítő sebességggel. A hordó leérkezvén, eltörte a medencecsontomat. Sajnálattal kell közölnöm, itt elvesztettem az eszméletemet, és többre nem emlékszem...

Remélem, ez elegendő információ a biztosítótársaságnak. Kérem, fogadják el a fájdalmasan kimerítő magyarázatomat és küldjék a csekket.

A HÉV Üzemigazgatóság téli felkészülési terve

Az elmúlt időszak szomorú tapasztalatai (hó és hideg) alapján 2005. október 15. és 2006. március 15. közötti időszakra az alábbiakat rendelem el:

1/. A fenti időszakban a munkavállalóknak szigorúan tilos egymást a HA-HÓ felkiáltással üdvözölniük.

2/. Szolgálat megkezdésekor valamennyi forgalmi dolgozó köteles 1 kg konyhasót, trisót, esetleg harasót bemutatni, mellyel szükség esetén a peronok síkosságmentesítését haladéktalanul meg kell kezdeni.

3/. Az "első teles" forgalmi dolgozók részére rendkívüli oktatást kell tartani, melynek gyakorlati részében kiemelten kell foglalkozni a hólapát és cirokseprű üzemszerű használatával.

4/. A forgalmi diszpécser szolgálata megkezdésekor köteles a 06 99 666666-os telefonszámon a Meteurológiai Szolgálatnál az ügyeletes urológustól (Aigner /Folyékony/ Szilárd, H Béna Márta, Nadragulya Attila) vagy a 00 11 1111 11111 telefonszámon magától a JóIstentől a várható időjárás felől érdeklődni.

5/. A járművek vezetőfülke-ablakainak páramentesítéséhez a járművezetőket páramentesítő vagy jégoldó spray-vel, a belső páramentesítéshez rumos teával vagy forralt borral kell ellátni.

6/. A Biztosítóberendezési Szolgálat a helyszíni állítású lezárható váltók váltózárain a tavaly ellopott váltózár sapkákat a BKV Rt nehéz anyagi helyzetére tekintettel köteles jumbó sapkával, usánkával vagy nyúlszőr kalappal helyettesíteni.

7/. A takarítónők a vesszőseprűket a fenti időszakban kötelesek közlekedés helyett hóeltakarításra használni!

8/. A Pályafenntartási Szolgálat köteles legkésőbb október 30-ig a díszburkolattal ellátott peronokra a hóeltakarítás megkönnyítése végett aszfalt szőnyeget teríteni.

Jelen rendelkezés betartását ellenőriztetni fogom, amennyiben a hőmérséklet -10 C fok alá süllyed vagy a leesett hó magassága a 10 cm-t eléri.

Holle Anyó

Hozzászólások

A következő szomorú hír röppent fel egy fórumon:

"Nemrég halt meg egy barátom amiatt, hogy bedugva hagyta a telefontöltőjét."

Nemsokára megindultak a hozzászólások:

"Részvétem. Biztos nagyon megrázott az eset."
"Ez egy igazi tragédia VOLT."
"Remélem, a biztosító nem tanúsított komoly ellenállást."
"És azóta hogyan vezeted le a feszültséget?"
"Nem mondanám, hogy nagyon felvillanyozódtam."
"Szememben az együttérzés tüze lobog."
"Ha lehet, zárjuk rövidre a megemlékezést."

Címkék