Rendszergazda kívánságok

A rendszergazda 24 kérése a felhasználókhoz

1. Ha a számítógépedet át kell rámolni másik asztalra/szobába, akkor ellenőrizd, hogy az asztal tele legyen plüssállatokkal, feljegyzésekkel és a gyermekeid fotóival, képeslapokkal, hiszen nekünk nincsen magánéletünk, ezért számunkra különösen kedves látni, hogy neked van.
2. Soha ne hagyjál a hibáról feljegyzést a géped mellett, hiszen nekünk természetfeletti képességeink vannak ezt leolvasni a sötét képernyőről.
3. Ha szerelő jön a gépedhez, azonnal menj el még a környékről is, hisz úgyis emlékszünk a cég mind a 300 gépének a jelszavaira kívülről.
4. Ha telefonálsz nekünk, akkor csak azt ismételgesd a telefonba, hogy mi az a munka, amit meg akarsz csinálni, azt viszont sose említsd, hogy mi az, ami megakadályoz a szándékodban.
5. Ha a rendszergazda sürgős mailt küld neked, akkor azt azonnal töröld anélkül, hogy elolvasnád, hiszen mi úgyis csak tesztüzeneteket szoktunk küldeni.
6. Ha az ebédlőben meglátod az asztalnál a rendszergazdát, azonnal menj az asztalához, s halmozd el a panaszaiddal a gépedről, hiszen ők csak a te kiszolgálásodra vannak, s ha jó étvágyuk lenne, az csak hátráltatná a munkádat.
7. A sürgős mail-eket mindig írjad nagybetűkkel, a postmaster így észreveszi, és expressz továbbítja a rendszergazdának.
8. Ha este az otthoni gépeden a hibaüzenet azt mondja, hogy nincsen vonal, telefonálj a rendszergazdának, értünk mi a telefonvonalakhoz is, sőt távolról is meg tudjuk javítani.
9. Ha a rendszergazda azt állítja, hogy a monitorban nincsen festékpatron, te csak bizonygasd, hogy márpedig van, és azonnal cserélje ki, mi imádjuk az ilyen szócsatákat.
10. Ha a rendszergazda azt ígéri, hogy azonnal jön megnézni a gépedet, akkor sóhajtozva kérdezd meg, hogy "nála hány hétig tart az azonnal", hiszen imádja, ha így motiválják munkavégzésre.
11. Ha a nyomtatód nem nyomtatja ki a dokumentumodat, akkor ismételd meg a printelést legalább hússzor, hiszen van, hogy a fekete lyukak csak úgy elnyelik a printer elől a biteket.
12. Ha a printer a húszszori ismétlés ellenére sem nyomtatja ki a dokumentumot, akkor küldd el a cég mind a negyven printerére, egyik majd csak kinyomtatja!
13. Még véletlenül se tanuld meg a berendezések helyes nevét, mi pontosan tudjuk, hogy mit értesz az alatt, hogy ez a herveli nem működik.
14. Sose használd a program beépített helpjét, az úgyis csak az agyatlanoknak meg a hülyéknek lett írva.
15. Ha az egér madzagja zavarja a billentyűdet, akkor tedd bátran a monitor talpa alá, az eger vezetéke minden további nélkül ki kell bírja a monitor 20 kilós súlyát!
16. Ha a szóköz billentyűd nem működik, nyugodt szívvel hibáztasd a tegnapi explorer verziófrissítést.
17. A billentyűzet egyenesen imádja a süteménymorzsákat, és a Coca Colát!
18. A rendszergazda magyarázataira nyugodtan mondjad, hogy "nem értek egy szót sem ebből az egész számítástechnikai hülyeségből", mi imádjuk, ha a szakértelmünket hülyeségnek nevezik!
19. Ha a printerben kifogy a festékpatron, akkor hívjad a rendszergazdát, ugyanis a cseréje olyan nehézkes és szakmai felkészültséget kívánó munka, hogy a Hewlett Packard is csak azoknak a mérnököknek ajánlja hozzákezdeni, akiknek meg van a doktorátusuk kvantumfizikából.
20. Ha a számítógéped elromlik, akkor a titkárnőddel telefonáltassál nekünk, szerintünk a Te géped hibájáról élvezet egy olyan személlyel csevegni, akinek fogalma sincsen róla, hogy mi nem működik.
21. Ha e-mailen keresztül kapsz egy 30Mb méretű (hatalmas) videofilmet, akkor feltétlenül küldd el a cég összes mail címére, csatolt fájlként (ne csak címként!). Nekünk bizony hatalmas tárolókapacitásunk van, s az sem zavar senkit, ha a hálózat ettől lelassul!
22. Ha valami technikai kérdésed van, akkor semmi esetre se jegyezd meg a választ, hanem kérdezd meg újra minden alkalommal, legalább 10-szer egy héten belül.
23. Mivel a rendszergazda úgyis annyira elfoglalt, így inkább állj neki magad megjavítani a gépedet, nekünk külön öröm a Te baklövéseidet javítgatni, s közben azon tűnődni, hogy mi okozhatott ilyen jelenséget.
24. Soha ne ismerj be semmit, a legjobb védekezés azt mondani, hogy "egyszer csak elsötétült a képernyő."

Sebészek

Öt sebész iszogat, és arról beszélgetnek, milyenek az ideális páciensek. Mondja az első
- Én a művészeket szeretem a legjobban. Amikor műtét közben felvágom őket, szinte érzem a belőlük áradó sugárzást és fényt.
- Az semmi! – mondja a másik.
- A legjobbak a könyvelők. Az összes belső részük pedánsan helyezkedik el és még be is van számozva!
- Ugyan már! – fanyalog a harmadik.
- A könyvtárosok az ideális betegek. Minden belső szervük ABC sorrendben található.
A negyedik is megszólal:
- Személy szerint én a mérnököket kedvelem. Ők mindig megértőek, ha esetleg a műtét végén kimarad néhány alkatrész.
- Mit tudtok ti a műtétekről! – szól közbe az ötödik sebész.
- Az ideális páciensek természetesen a politikusok! Nincs szívük, nincs gerincük, nincs agyuk, pofátlanok, sőt gyakorlatilag csak két fontos szervük van: a fejük és a seggük – ráadásul képzeljétek, minden gond nélkül felcserélhető a kettő!

EKG

Orvos így szól a pácienséhez:
- Azt hiszem, csinálnunk kéne egy EKG-t.
- Hát, ha szükséges..
- Nohát.. Nekem megvan a kapcsolási rajz, maga meg elektromérnök, igaz?

Rendszergazda típusok

A mikulás

Különösen öltözködik, torzonborz és évente csak egyszer
teljesíti a kívánságokat. Inkább csak gépekkel foglalkozik, az embereket nem tudja felvállalni. Segítségkéréseidet azzal utasítja el, hogy ő bizony programozó és villamosmérnök, fordulj terapeutához vagy pszichiáterhez, azoknak a feladata az emberek menedzselése. Telepakolja a gépeket olyan programokkal, amelyek a maguk nemében a legprofibbak, bár a Tau-Cetin megszerezhető pilótavizsgát feltételezik a felhasználókról. Ha éjszaka kimegy a wc-re, visszafelé okvetlenül megnézi, hogy kapott-e E-mailt. Ha igen, képes és ottragad reggelig.


A Guru

A képernyőre tapadva éli le az életét, közel kerülni hozzá szinte lehetetlen. A kérdésekre - ha azok elég bonyolultak az ő szintjéhez mérve - hajlandó válaszolni, átlagban három szobán keresztül.
Válaszai tökéletesek, frappánsak sőt a maguk módján még szellemesek is, de a más városokban székelő - és szintén Guru - barátain kívül senki nem érti őket. Nem hajlandó Microsoft programokat használni, mivel azokba nem tud belejavítani, és ettől klausztrofóbiás rohamot kap. Ha vitatkozni kezdenek vele, vagy faggatják, azonnal kiugrik a boltba reggelit venni, ahonnan rendszerint dolga végezetlenül jön vissza, mivel a boltos nem tud angolul.


Az amatőr

Szívesen válaszol a felhasználó minden kérdésére, de - mivel ő sem sokkal képzetteb annál - nem sokra mennek a válaszaival. Mindig hosszan, bonyolultan és érthetetlenül taglalja a problémát, minden mondatában legalább 3-4 szakkifejezést használ. Ezeknek értelmével ő maga sincs tisztában, de a lényeg számára a tekintély. Amikor nem értik meg, hogy mit mond, kissé
fellélegzik, hiszen így nem fog feltűnni senkinek sem, hogy a rendszer már egy hete összeomlott. Szívesen felkeresi tapasztaltabb kollégáit telefonon, hogy megkérdezzen egy-két apróságot, amitől azok kissé idegesek lesznek és letagadtatják magukat. Amikor megkérdezi főnökét, hogy hol is vannak a római számok a billentyűzeten, kirúgják...


A béna

Már rég felmondott, mert nem merte bevallani, hogy elfelejtette a SYSTEM jelszót. A hírek szerint újságban írogat cikkeket az Internetről.

Vasút

XVI.Lajost mérnökei próbálják meggyőzni, hogy építtessen vasutat Párizs és Lyon között. Amikor már minden érvük kifogyott, megjegyzik:
- Uram! Képzelje el, hogy azután 2 órával hamarabb érhet Lyonba.
A király:
- Na és? Mit csináljak én két órával hamarabb Lyonban?

Hőlégballon

Egy ember hőlégballonon repül, és rájön, hogy eltévedt. Csökkenti a magasságát, és észrevesz lent egy embert. Tovább ereszkedik és lekiabál:
- Elnézést, tudna nekem segíteni? Megígértem egy barátomnak, hogy találkozom vele fél óra múlva, de nem tudom, hol vagyok.
Az ember azt mondja:
- Hát, Ön egy hőlégballonban van, körülbelül 10 méterre a föld felett, az északi szélesség 40. és 42., és a nyugati hosszúság 58. és 60. foka közt.
- Ön bizonyára mérnök - így a ballonos.
- Az vagyok - válaszol a másik. - Honnan tudja?
- Hát, amit mondott, az technikailag mind helyes, de fogalmam sincs, mit kezdjek ezekkel az információkkal, és még mindig el vagyok tévedve.
Most a lenti ember kérdez:
- Ön menedzser, ugye?
- Igen, de honnan tudja?
- Hát, nem tudja, hogy hol van, vagy hogy hova tart. Megígért valamit, amiről fogalma sincs, hogy tudja teljesíteni, és tőlem várja, hogy oldjam meg a problémáját. Igazság szerint Ön éppen ott tart, mint a találkozásunk előtt, de - hogy, hogy nem - ez most már az én hibám.

Címkék