Lőfegyver

Hallottatok arról a fickóról, aki egy új weboldalt indított a lőfegyvertartás szigorításáért?
200 találatot kapott az első órában...

Rendszergazda típusok

A mikulás

Különösen öltözködik, torzonborz és évente csak egyszer
teljesíti a kívánságokat. Inkább csak gépekkel foglalkozik, az embereket nem tudja felvállalni. Segítségkéréseidet azzal utasítja el, hogy ő bizony programozó és villamosmérnök, fordulj terapeutához vagy pszichiáterhez, azoknak a feladata az emberek menedzselése. Telepakolja a gépeket olyan programokkal, amelyek a maguk nemében a legprofibbak, bár a Tau-Cetin megszerezhető pilótavizsgát feltételezik a felhasználókról. Ha éjszaka kimegy a wc-re, visszafelé okvetlenül megnézi, hogy kapott-e E-mailt. Ha igen, képes és ottragad reggelig.


A Guru

A képernyőre tapadva éli le az életét, közel kerülni hozzá szinte lehetetlen. A kérdésekre - ha azok elég bonyolultak az ő szintjéhez mérve - hajlandó válaszolni, átlagban három szobán keresztül.
Válaszai tökéletesek, frappánsak sőt a maguk módján még szellemesek is, de a más városokban székelő - és szintén Guru - barátain kívül senki nem érti őket. Nem hajlandó Microsoft programokat használni, mivel azokba nem tud belejavítani, és ettől klausztrofóbiás rohamot kap. Ha vitatkozni kezdenek vele, vagy faggatják, azonnal kiugrik a boltba reggelit venni, ahonnan rendszerint dolga végezetlenül jön vissza, mivel a boltos nem tud angolul.


Az amatőr

Szívesen válaszol a felhasználó minden kérdésére, de - mivel ő sem sokkal képzetteb annál - nem sokra mennek a válaszaival. Mindig hosszan, bonyolultan és érthetetlenül taglalja a problémát, minden mondatában legalább 3-4 szakkifejezést használ. Ezeknek értelmével ő maga sincs tisztában, de a lényeg számára a tekintély. Amikor nem értik meg, hogy mit mond, kissé
fellélegzik, hiszen így nem fog feltűnni senkinek sem, hogy a rendszer már egy hete összeomlott. Szívesen felkeresi tapasztaltabb kollégáit telefonon, hogy megkérdezzen egy-két apróságot, amitől azok kissé idegesek lesznek és letagadtatják magukat. Amikor megkérdezi főnökét, hogy hol is vannak a római számok a billentyűzeten, kirúgják...


A béna

Már rég felmondott, mert nem merte bevallani, hogy elfelejtette a SYSTEM jelszót. A hírek szerint újságban írogat cikkeket az Internetről.

Számítógépes ügyfélszolgálat 2.

Számítógépes ügyfélszolgálaton:
Ügyfél: Elromlott a gép, nem mutat semmit!
Hotline: Mit lát a képernyőn?
Ügyfél: Abszolút semmit.
Hotline: Nincs ott sem egy ikon, sem egy kurzor?
Ügyfél: Nincs, egyedül vagyok az irodában.

Ügyfél: Halló! Van egy problémám! Az ügyfelük vagyok!

Ügyfél: Szóval akkor most csatlakozok az internethez, ugye?
Hotline: Igen.
Ügyfél: És ez a legfrissebb verziója az internetnek, ugye?

Ügyfél: Gondom van a programjukkal. Egyszerűen nem mozdul.
Hotline: Meg tudná ismételni, hogy mitől lehet?
Ügyfél: Nem tudom pontosan.
Hotline: Semmi baj, előszor csukjon be minden ablakot.
... csend a telefonból... aztán zajok...
Ügyfél: Becsuktam mindet, az ajtó nyitva maradhat?

Ügyfél: Nem kapom meg a leveleimet.
Hotline: Semmilyen emailt nem kap?
Ügyfél: Semmilyet. Írtam a munkahelyemről magamnak, hazamentem, de nem kaptam meg.
Hotline: Jók a mail szerver beállításai?
Ügyfél: Jók, a szomszédom is ennél a cégnél van, összehasonlítottuk.
Hotline: A hálózat amúgy megy?
Ügyfél: Nem, nem szoktam használni.
Hotline: Nem szokott kapcsolódni, mikor a mailjeit ellenőrzi?
Ügyfél: Minek kapcsolódjak, ha a gép mutatja, hogy nincs levelem?

Ügyfél: Nem tudok bejelentkezni az internetre!
Hotline: Kicsit pontosabban le tudná írni a problémát?
Ügyfél: Beírom a nevemet, aztán mikor kéri a jelszavamat, hiába is gépelem be, csak csillagokat hajlandó írni!

Hotline: Milyen operációs rendszere van?
Ügyfél: Nem tudom.
Hotline: Mikor bekapcsolja, mit ír ki?
Ügyfél: Semmit, csak betöltődik.
Hotline: Újraindítaná, és megnézné azért?
csend...
Nem írt ki semmilyen logót?
Ügyfél: Nem, most arra várok, hogy azt a "Windows most kilép" képernyő eltűnjön.

Ügyfél: Előfizettem az internetre, és mindig nézem a női magazint rajta ami feljön, de ezért a szolgáltatásért nem sok egy kicsit a havidíj?
Hotline: Miért nem próbál másik oldalakat is nézegetni, hátha megtetszik még valami magának?
Ügyfél: Miért, az interneten több oldal is van?

Hotline: És akkor most nyomja meg a "Mentés" gombot, és mondja azt, hogy "Igen, biztosan felülírom".
Ügyfél: "Igen, biztosan felülírom"!

Ügyfél: Éppen most jelentkezek be önökhöz, de nem minden világos.
Support: Nem problémá, elintézzük.
Ügyfél: Kérdezik annak a helynek az adatait, ahonnan telefonálok. Kérdezik a várost.
Support: Írja be a város nevét!
Ügyfél: Kérdezik a telefonszámot, ahonnan telefonálok.
Support: Írja be a telefonszámot, ahonnan belép!
Ügyfél: Kérdezik a postai irányítószámot.
Support: Írja be a lakásának a postai irányítószámát!
Ügyfél: Ne haragudjon, hogy ennyit problémázok, de nem értek annyira a számítástechnikához.

Support: Nyomja meg a Control+Alt+Del gombokat.
Ügyfél: Igen, igen ezt ismerem.
Support: Mi történik?
Ügyfél: Semmi.
Support: Ismételje meg!
Ügyfél: Megint semmi.
Support: Pontosan mit csinál?
Ügyfél: Mit, hát azt, amit mond. Lenyomom C, O, N, T, R, O, L +...

Modern

Modern kori történet...
A kisgyerek kérdi az apját:
- Apu, én hogyan jöttem a világra?
Az apa belekezd:
- Az úgy volt, hogy anyád és én egy chat szobában ismerkedtünk meg. Ezután találkoztunk egy internet kávézó mosdójában, ahol feltöltést kezdeményeztem anyád szerverére. Utána vettük észre, hogy anyád nem használt tűzfalat, így megtörtént a baj: kilenc hónap múlva letöltődött a vírus. Hát ez vagy te.

Címkék