-
ViccFaktor »
-
Pilóta viccek 28. oldal
A nem túl távoli jövőben elkészül az első, teljesen számítógép vezérelte repülőgép. Elérkezik az első próbaút ideje.
A repülőgép a korszerű, grafikus felületű operációs rendszere által vezérelve odagördül az utaskapuhoz. Az utasok beszállnak, majd az ajtók automatikusan bezáródnak. Ezután a gép lassan odagördül a felszállópályára és kis idő múlva elkezdi a felszállást. Egy mesterséges hang megszólal a hangosbeszélőben:
- Hölgyeim és uraim! Önök a világ első automata repülőgépén utaznak, amelyen minden feladatot számítógépek látnak el. Gépünk hamarosan felemelkedik a földről, és megkezdi útját... és megkezdi útját... és megkezdi útját... és megkezdi útját...
Egy repülőn utazik Reagan, Gorbacsov, Ceausescu és Kádár. A pilóta egyszer csak bemondja a fedélzeti hangszórón, hogy műszaki hiba miatt el kell hagyni a gépet, de csak 4 ejtőernyő van, abból egy az övé.
Reagan:
- Hatalmas, gazdag ország elnöke vagyok, nekem túl kell élnem! – azzal fog egy ejtőernyőt, és kiugrik.
Gorbacsov:
- Hatalmas, jól felfegyverzett ország elnöke vagyok, nekem életben kell maradnom! – ő is fog egyet és kiugrik.
Ceausescu:
- Én vagyok a Kárpátok géniusza, nekem túl kell élnem! – ő is kiugrik.
Kádár épp komoran le akar ülni, mikor a pilóta ugrás előtt megszólal:
- Ugorjon ember, a Kárpátok géniusza a poroltóval ugrott ki!
A következő párbeszéd állítólag valóban lezajlott:
A német légiirányítók Frankfurtban közismerten türelmetlenek és nemcsak hogy elvárják a leszálló gépek pilótáitól, hogy ismerjék a kapuk pontos helyét, hanem még azt is megkövetelik, hogy a pilóták bárminemű segítség nélkül odataláljanak.
Szóval, enyhén meglepve a következő beszélgetést hallottuk (egy PanAm 747) a közös frekvencián a Frankfurti földi irányítóközpont és egy British Airways Boeing 747 (hívójel: Speedbird 206) között a leszállás után:
Speedbird 206: "Kellemes jó reggelt Frankfurt, Speedbird 206, szabad az aktív kifutópálya"
Torony: "Guten morgen! Most ön odagurul a kapujához"
A nagy British Airways 747 a fő összekötő pályához gurult, majd lassított és megállt.
Torony: "Speedbird, ön nem tudja, merre tart?"
Speedbird 206: "Egy pillanat, Torony, most kutatom a kapu helyzetét."
Torony: "Speedbird 206, ön még soha nem repült Frankfurtba?!?"
Speedbird 206 (haláli nyugalommal): "De, igen, 1944-ben. Csak más típusú Boeing-ben és nem szálltam le."
Repülő csészealj
A Malév egyik járata éppen az óceán fölött repül, amikor a pilóta bejelenti a következőket:
- Kedves utasaink, sajnálattal kell közölnöm önökkel, hogy gépünk minden hajtóműve leállt, ezért hamarosan leereszkedünk az óceán fölött.
Az utasok között már-már kitör a pánik, amikor ismét megszólalt a pilóta kedves és megnyugtató hangon:
- Kérem a kedves utasokat, hogy ne essenek kétségbe, a Malév személyzete az ilyen esetekre is felkészült. Az úszni tudó utasaink szíveskedjenek átülni a gép jobb oldalába, az úszni nem tudók pedig helyezzék magukat kényelembe a bal oldalon.
Az utasok fellélegeztek, és gyorsan követték az utasításokat. Két perc múlva a kapitány óvatosan letette a repülőgépet a vízre, és ismét bekapcsolta a mikrofont:
- Most pedig kérem, hogy a jobb oldalon ülők nyissák ki a vészkijáratokat, és ússzanak ki a vízbe. A bal oldalon ülő utasoknak pedig... nos, köszönjük, hogy a Malév járatával utaztak...
Két szőke nő utazik egy helikopteren. Azt kérdezi az egyik:
- Te, mi ez a bigyó itt felettünk?
- Valószínűleg a légkondi. Amióta nem pörög, nagyon izzad a pilóta.